22/3/14

ΕΝΟΤΗΤΑ 4.5 ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Παρουσίαση, συγκριτική μελέτη και ανάλυση λογισμικών ειδικότητας.
Λογισμικά γνωστικών αντικειμένων
• Λογισμικά γλώσσας
• Λογισμικά ιστορίας
• Λογισμικά μαθηματικών
• Λογισμικά μελέτης περιβάλλοντος
• Λογισμικά για μικρές ηλικίες
Λογισμικά για ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου
• Λογισμικά ανάπτυξης δημιουργικότητας
• Λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης
• Λογισμικά οπτικοποίησης
• Λογισμικά προσομοίωσης
• Λογισμικά μοντελοποίησης

Κριτήρια επιλογής κι αξιολόγησης εκπαιδευτικών λογισμικών προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
• Βασικές αρχές αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
• Πηγές και τρόποι επιλογής εκπαιδευτικού λογισμικού
• Διαμόρφωση κριτηρίων για την επιλογή κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού
ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
- Λογισμικό γλώσσας (κλειστού τύπου, εξάσκησης και πρακτικής): - Γλώσσα Α’ & Β’ Δημοτικού (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), - Ταξίδι στη χώρα των γραμμάτων ΠΙ
- Λογισμικό ιστορίας (οπτικοποίηση):- Cententia
- Λογισμικό μαθηματικών (ανοικτού τύπου, προσομοίωση): - Μαθηματικά Ε’ & ΣΤ’ δημοτικού (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο)
- Λογισμικό μελέτης περιβάλλοντος (οπτικοποίηση): - Google Earth, - CoogleMaps
- Λογισμικό για προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία (εννοιολογική χαρτογράφηση και ανάπτυξη δημιουργικότητας): - CMapTools, - TuxPaint,
- Inspiration
,- kidspiration
- Λογισμικό προσομοίωσης: - Γαία ΙΙ
- Λογισμικό μοντελοποίησης: - Δημιουργός Μοντέλων
- Λογισμικό για προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία με παιχνιώδεις δραστηριότητες - GCompris
- Λογισμικό Δημιουργίας, Επικοινωνίας και Έκφρασης "Revelation Natural Art", "TuxPaint",
- Λογισμικό Μαθηματικών κλειστού τύπου"Αριθμοί και Πράξεις στην Παιχνιδοχώρα ΠΙ"

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
- Βόλτα στο Παρίσι

Google Maps mashup sites
- Αναζήτηση οδών, Καταστημάτων και άλλων σημείων ενδιαφέροντος
- Πράσινη Διαδρομή - Εύρεση διαδρομής με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- Χάρτης πλοίων σε πραγματικό χρόνο από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Αξιοθέατα και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για τη Θεσσαλονίκη

16/3/14

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

     [Κακόβουλα Προγράμματα] - Προγράμματα τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στα αρχεία του Υπολογιστή μας. 
Υπάρχουν διάφοροι τύποι κακόβουλων προγραμμάτων όπως: ιοί (viruses), δούρειοι ίπποι (Trojan horses), σκουλήκια (worms) κ.α.

 Τα προγράμματα αυτά δρουν καταστροφικά στον υπολογιστή μας με διάφορους τρόπους όπως:
  • «Μολύνουν» άλλα προγράμματα του υπολογιστή μας και τα αναγκάζουν να μην λειτουργούν σωστά, 
  • Διαγράφουν ή αλλοιώνουν αρχεία στον υπολογιστή μας, 
  • Μεταφέρουν στον υπολογιστή μας άλλα επιβλαβή προγράμματα, 
  • Δίνουν πρόσβαση στον υπολογιστή μας σε άλλους οι οποίοι μπορεί να τον χρησιμοποιήσουν για παράνομες ενέργειες,
  • Γεμίζουν τον υπολογιστή μας με άχρηστα προγράμματα, τα οποία τον επιβραδύνουν ή σε ορισμένες περιπτώσεις σταματούν εντελώς τη λειτουργία του. 
Τρόποι αντιμετώπισης κακόβουλων προγραμμάτων 
  • Έχουμε εγκατεστημένο (και ενημερωμένο) πρόγραμμα αντιμετώπισης ιών (antivirus). Τα προγράμματα αυτά δεν επιτρέπουν στα κακόβουλα προγράμματα να εισβάλουν στον υπολογιστή μας. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τον υπολογιστή για ύπαρξη κακόβουλων προγραμμάτων. Πρέπει να φροντίζουμε για τη τακτική ενημέρωση ανανέωση (update) του προγράμματος καταπολέμησης ιών. 
  • Δεν ανοίγουμε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από αγνώστους. Είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε επισυναπτόμενα αρχεία στο email μας (π.χ. με επέκταση .exe) 
  • Προσέχουμε τι «κατεβάζουμε» (download) από το Διαδίκτυο και από πού «κατεβάζουμε». 
  • Τηρούμε αντίγραφα ασφαλείας (backup) τον αρχείων που δεν θέλουμε να χάσουμε! 

       [Ανεπιθύμητα Μηνύματα (Spam Mail)] - Μαζική αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων τα οποία αφορούν ηλεκτρονικά παιχνίδια, διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Τα μηνύματα αυτά στέλλονται χωρίς να τα έχουμε ζητήσει. 
  • Πολλές φορές αναφέρονται και ως Junk E-mail. 
  • Αποτελούν ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα του Διαδικτύου αφού τα Spam Mail αντιστοιχούν περίπου στο 80% του συνολικού αριθμού των email!
Τρόποι αντιμετώπισης των Spam Mail 
  • Δε δίνουμε τη διεύθυνση του Ηλεκτρονικού μας Ταχυδρομείου σε οργανισμούς ή άτομα που δεν εμπιστευόμαστε. 
  • Δεν εμπιστευόμαστε και δεν απαντάμε ΠΟΤΕ σε τέτοια μηνύματα 
  • Ρυθμίζουμε την υπηρεσία φιλτραρίσματος του ηλεκτρονικού μας ταχυδρομείου.

       [Αλυσίδες Μηνυμάτων (Chain-emails)] - Ηλεκτρονικά Μηνύματα που κυκλοφορούν αλυσιδωτά.

Συνήθως πρόκειται για:
  • Ψεύτικες ειδήσεις και φάρσες (hoax email), 
  • Ψεύτικες ανακοινώσεις για ιούς, 
  • Ψεύτικες εκκλήσεις για βοήθεια σε άρρωστα παιδιά, 
  • Μαζικές συλλογές υπογραφών για θέματα που έχουν λήξει κ.α.
Τα μηνύματα αυτά στέλλονται για διάφορους λόγους. Μπορεί ο αρχικός αποστολέας να θέλει να διασκεδάσει με την εξάπλωση ψεύτικων ειδήσεων. Πολλές φορές όμως τα μηνύματα αυτά στέλλονται για τη συλλογή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή spam email.

 Τρόποι Αντιμετώπισης Chain-emails 
  • Πριν προωθήσουμε ένα μήνυμα ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΟΥΜΕ και ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΜΕ την πληροφορία. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σχετικές με το θέμα ιστοσελίδες π.χ: www.snopes.com, www.hoax-slayer.com 
  • Σε περιπτώσεις που θα χρειαστεί να προωθήσουμε κάποιο μήνυμα σε πολλούς παραλήπτες, χρησιμοποιούμε την κρυφή κοινοποίηση (Bcc) στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. 
  • Μπορούμε να έχουμε δύο λογαρισμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: μια για προσωπική χρήση (για επικοινωνία με συγγενείς και φίλους, για το σχολείο κ.λ.π) και μια δεύτερη την οποία θα χρησιμοποιούμε για εγγραφές σε υπηρεσίες του Διαδικτύου, σε εγγραφές σε online παιχνίδια κ.λ.π. 

      [Κλοπή Προσωπικών Δεδομένων (Phishing)] - Παραπλάνηση μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος

Παραπομπή σε «πλαστή» ιστοσελίδα όπου ζητείται η καταχώρηση διάφορων προσωπικών μας στοιχείων π.χ. κωδικούς πρόσβασης, αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών, αριθμό ταυτότητας κ.λ.π

Τρόποι Αντιμετώπισης Phishing 
  • Δε δίνουμε ΠΟΤΕ και σε ΚΑΝΕΝΑ προσωπικές πληροφορίες (π.χ. μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου)!

      [Εθισμός στο Διαδίκτυο (internet addiction)] - Προκύπτει με την πολύωρη ενασχόληση σε διαδικτυακές δραστηριότητες.

Τα άτομα που είναι εθισμένα στο Διαδίκτυο μπορεί να παρουσιάσουν κάποια ψυχολογικά συμπτώματα (π.χ. παραμελούν την οικογένεια και τους φίλους τους, αποζητούν όλο και περισσότερο χρόνο στον υπολογιστή κ.α.) ή/και κάποια σωματικά συμπτώματα διαταραχές του ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου, ξηρά μάτια, μυωπία, παραμέληση προσωπικής υγιεινής κ.α.)

Τρόποι αντιμετώπισης 
  • Χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο με μέτρο!
Δείτε ένα πολύ ωραίο video για το κακόβουλο λογισμικό από την εταιρεία Wydea μεταφρασμένο στα ελληνικά. Στο video αυτό γίνεται αναφορά στους ιούς, τα σκουλήκια και τους δούρειους ίππους.
!

ΕΝΟΤΗΤΑ 5.1 & 5.2 "ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ"

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
- Γωνιά Η/Υ - Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής: Γνωριμία, χρήση και διαχείριση. Στοιχεία από το Διαδίκτυο: διευθυνσιοδότηση, TCP / IP κ.ά.
- Εισαγωγή στα θέματα ασφάλειας (αντιβίωση από Virus, Worms, Trojans κλπ), Πρόληψη και αντιμετώπιση κακόβουλων λογισμικών (spyware, adware, tracking cookies, dialers), αντίγραφα ασφαλείας (backup).

ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής και εισαγωγή στα θέματα ασφάλειας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
Παρουσίαση εγκατάστασης και λειτουργίας Avast!Antivirus v.4.8 (Κολιόπουλος Δ.,εκπαιδευτικός)
To διαδικτυακό σκουλήκι Downadup ξυπνά με κακές προθέσεις. Πηγή:www.in.gr/
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Σχολικό εργαστήριο πληροφορικής και εισαγωγή στα Θέματα Ασφαλείας, Παπαχρήστου Αθανασία

15/3/14

ΕΝΟΤΗΤΑ 3.3 ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟΥ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση του Διαδικτύου.

ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση του Διαδικτύου.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
- WebQuest
- Ιστός Πύλης e-yliko, Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης του e-yliko. Μπορείτε να βρείτε πολλά ενδιαφέροντα μαθήματα, τα οποία όμως έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε μόνο αν είστε εγγεγραμμένοι χρήστες στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
- ptyxiouxos.net, Εκπαιδευτικά Παιχνίδια
- e-Learning: Ηλεκτρονική ή ψηφιακή μάθηση ή τηλε-εκπαίδευση. Ο όρος είναι γενικός και δεν αφορά μόνο μαθήματα που στηρίζονται στο διαδίκτυο. Καλύπτει μια ευρεία γκάμα εφαρμογών και διαδικασιών όπως μάθηση μέσω του Web, μάθηση μέσω του υπολογιστή, εικονικές τάξεις και ψηφιακή συνεργασία. Περιλαμβάνει διανομή περιεχομένου μέσω Internet, μέσω ήχου και βίντεο, μέσω δορυφορικής εκπομπής, διαδραστικής τηλεόρασης, CD-ROM κ.α.

- PBS :Online Portal για εκπαιδευτικούς
- Ηλεκτρονική Μάθηση, Βασίλης Βασιλείου, Φιλόλογος

- Δημιουργία προσωπικού ιστολογίου με αξιοποίηση της υπηρεσίας του σχολικού δικτύου
Τα εγχειρίδια «χρήσης» θα τα βρείτε εδώ!

14/3/14

ΕΝΟΤΗΤΑ 3.2 ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Αξιοποίηση-Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών.
ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Αξιοποίηση-Αξιολόγηση ιστοσελίδων, ιστοχώρων και πυλών.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
- Φύλλο εργασίας που αφορά στην αξιολόγηση ιστοσελίδων
- Blogs: Τα ιστολόγια (web+logs= blogs) είναι ιστοσελίδες που κατασκευάζονται εύκολα, ανανεώνονται συχνά και περιέχουν πληροφορίες, σκέψεις και ιδέες που για κάποιους λόγους οι δημιουργοί τους θεωρούν σημαντικές. Με άλλα λόγια είναι διαδικτυακά διαδραστικά ημερολόγια.

Link
- KidRex , Μηχανή αναζήτησης για παιδιά
- Βικιπαίδεια, Ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια που γράφουμε συμμετοχικά.
- e-Portfolio (Ηλεκτρονικός Φάκελος Μαθητή) [Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο]
- e-learning  [Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο]
- Wikis
- Google Art Project: Πανοραμική περιήγηση σε όλα τα μουσεία του κόσμου!
- Προσομοιώσεις PhET: Εικονικά εργαστήρια

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
- Δημιουργία Blog στο blogger.com
- Δημιουργία Blog στο wordpress.com

13/3/14

ΕΝΟΤΗΤΑ 3.1 ΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ ΩΣ ΠΗΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικών πόρων, ως μέσο επικοινωνίας και ως «χώρος» δημοσίευσης έργων. Αξιοπιστία πληροφοριών, copyright και ορθή χρήση πληροφοριών. Νetiquette.

ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
- Netiquette, Σύνολο κανόνων για την ειρηνική και φιλική συμβίωση στους εικονικούς κόσμους.("network etiquette")
- copyright ©, Πνευματικά δικαιώματα

Δικτυογραφία
- Διαδίκτυο, Παγκόσμιο δίκτυο υπολογιστών που (δια)συνδέει άλλα δίκτυα.
- WWW (World Wide Web), Παγκόσμιος Ιστός
- IP (Internet Protocol) Address, Η μοναδική διεύθυνση που αποκτά ο κάθε Η/Υ που συνδέεται στο διαδίκτυο.
- Η Ορολογία (Γλωσσάριο) του Internet
- Για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο

Google
- Google Scholar, Ανακαλύψτε επιστημονικά άρθρα.
- Google Images, Αναζητείστε εικόνες.
- Google Videos, Αναζητείστε video.
- Google Books, Αναζητείστε βιβλία.
- Google toolbar
- Google products, Υπηρεσίες google
- GoogleEarth.Gr, Η Ελλάδα από το δορυφόρο
- Google by SynEducation

Video
- Πού είναι ο Μήτσος, Κοινωνικό μήνυμα.

4/3/14

ΕΝΟΤΗΤΑ 3.8 ΧΡΗΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Χρήση βασικών εργαλείων πληροφορικής ανά ειδικότητα

- Χρήση επεξεργαστή κειμένου σε διδακτικές καταστάσεις (γλώσσα).
- Χρήση λογιστικού φύλλου σε διδακτικές καταστάσεις (μαθηματικά).
- Χρήση λογισμικού παρουσίασης σε διδακτικές καταστάσεις (ιστορία, μελέτη περιβάλλοντος).
- Χρήση ελεύθερων (freeware) λογισμικών για την επεξεργασία βασικών μορφών εκπαιδευτικού υλικού (εικόνες, ήχος, βίντεο).
- Αναζήτηση/ανάκτηση αρχείων στο/από το Διαδίκτυο με χρήση μηχανών αναζήτησης, καταλόγων και πυλών.
- Δημιουργία ιστοσελίδων και ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο.
ΒΑΣΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
- Χρήση βασικών εργαλείων πληροφορικής

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ
- Μια πρόταση για τη διδασκαλία της έκθεσης., Γιακουμάτου Τερέζα, Φιλόλογος
- Πώς μπορείτε να εργαστείτε παραγωγικά με συνδυασμούς πλήκτρων.
- Google - Τελεστές αναζήτησης και παραδείγματα
- "Paint.NET" – Πρόγραμμα δημιουργίας εικόνων και επεξεργασίας φωτογραφιών
- "Audacity" – Λογισμικό επεξεργασίας ήχου
- "Movie Maker" – Λογισμικό επεξεργασίας video

ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
- KidRex, Μηχανή αναζήτησης για παιδιά
- OneLook – Dictionary Search, Πανίσχυρη μηχανή αναζήτησης που ψάχνει ορισμούς, ετυμολογίες, ερμηνείες
- Bing , Η νέα μηχανή αναζήτησης της Microsoft
- Ecocho, Μηχανή αναζήτησης με οικολογικό χαρακτήρα.
-Tag Galaxy, Εντυπωσιακή μηχανή αναζήτησης φωτογραφιών στο Flickr

- MetaCrawler, μηχανή μετα-αναζήτησης

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ
- Robby.gr
- Visto.gr

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
- Δημιουργία ιστοσελίδων και ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο.

1/3/14

e-learning...τηλε-εκπαίδευση


Η εξ αποστάσεως διαδικτυακή εκπαίδευση e-learning είναι η διαδικασία κατά την οποία η διδασκαλία υλοποιείται μέσω υπολογιστή με τη χρήση προηγμένων πληροφοριακών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων. Η ελληνική απόδοση του όρου είναι τηλε-εκπαίδευση. Η εξ αποστάσεως διαδικτυακή εκπαίδευση πραγματοποιείται με τη χρήση εξελιγμένου λογισμικού προσομοίωσης φυσικής τάξης μέσω διαδικτύου σε πραγματικό χρόνο. Στον εκπαιδευόμενο διανέμεται εκπαιδευτικό υλικό και δομημένη πληροφορία ηλεκτρονικά μέσω του web, μέσω ενός τοπικού intranet. Ο εκπαιδευόμενος έχει συνήθως πλήρη έλεγχο του ρυθμού προόδου,ενώ ταυτόχρονα υπάρχει διαθέσιμη, αν το επιθυμεί, υποστήριξη από τον δάσκαλο ή ειδικό του θέματος. Η υποστήριξη είναι απαραίτητη, αφού στην αντίθετη περίπτωση θα μιλούσαμε μόνο για αυτοεκπαίδευση, η οποία θα μπορούσε να γίνει με άλλα μέσα, π.χ. βιβλίο ή CD-ROM.
Υπάρχουν δύο κατηγορίες συστημάτων e-learning, τα σύγχρονα και τα ασύγχρονα
Η σύγχρονη εκπαίδευση είναι η αλληλεπίδραση, μέσω διαδικτύου, μαθητή και εκπαιδευτικού σε πραγματικό χρόνο που επιτρέπει audio και video conference. Η μαθησιακή διαδικασία πραγματοποιείται μέσω ψηφιακής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης η οποία ενσωματώνει εξελιγμένο λογισμικό ώστε να υπάρχει πλήρης προσομοίωση της φυσικής τάξης. Δηλαδή ο εκπαιδευτής και ο εκπαιδευόμενος βρίσκονται σε διαφορετικούς χώρους,την ίδια όμως στιγμή η έννοια της τάξης δημιουργείται εικονικά μέσω υπολογιστή.
Η ασύγχρονη εκπαίδευση δεν απαιτεί την ταυτόχρονη συμμετοχή μαθητή και εκπαιδευτικού. Ο μαθητής μπορεί να επιλέγει μόνος του το προσωπικό του εκπαιδευτικό χρονικό πλαίσιο και να συλλέγει το εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με αυτό. Σε αυτό το εκπαιδευτικό μοντέλο περιλαμβάνονται οι σημειώσεις που αναρτώνται στο διαδίκτυο, test με ερωτήσεις κλειστού τύπου και video μαθήματα χωρίς την παρουσία εκπαιδευτικού.
Πλεονεκτήματα του e-learning
1. Το e-learning είναι πλούσιο σε περιεχόμενο, περιεκτικό και δεν κουράζει τον εκπαιδευόμενο. Είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, όταν γίνεται με προηγμένο τρόπο παρουσίασης: πολυμέσα, βίντεο, ήχο, κείμενα, εικόνες, παραστάσεις, ομιλία, διαλογική συνεργασία. Είναι ευέλικτο προσφέροντας τη δυνατότητα πολλαπλών προσεγγίσεων ώστε να ταιριάζει στις προτιμήσεις του εκπαιδευόμενου: αυτοδιδασκαλία, με ασύγχρονη συνεργασία, σύγχρονη διδασκαλία, επικοινωνία τόσο με τον εκπαιδευτή όσο και τους υπόλοιπους εκπαιδευόμενους.
2. Ο εκπαιδευόμενος έρχεται σε επαφή με το διδακτέο αντικείμενο άμεσα, εξατομικευμένα, οποιαδήποτε στιγμή θελήσει κι απ΄ όπου θελήσει. Συμμετέχει ενεργητικά σε αντίθεση με την παθητική συμμετοχή που εκδηλώνεται πολλές φορές σε μια «κλασική» τάξη. Αλληλεπιδρά με το αντικείμενο, απαντά σε ερωτήματα και κατευθύνει οι ίδιος τη μαθησιακή του πορεία.
3.Η δραστηριότητα των εκπαιδευόμενων καταγράφεται αυτόματα δίνοντας τη δυνατότητα στον εκπαιδευτή να παρακολουθήσει την πορεία, να επέμβει σε κρίσιμα σημεία παρέχοντας λύσεις σε πιθανά προβλήματα. Η ανάλυση και διαχείριση στατιστικών στοιχείων, διευκολύνεται κι η «γραφειοκρατία» απλοποιείται όπως για παράδειγμα στην εκτύπωση πιστοποιητικών.
4. Το εκπαιδευτικό υλικό οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να ανανεωθεί και να διανεμηθεί μέσω internet ή intranet, χωρίς καθυστέρηση, χωρίς την επανέκδοση βιβλίων και διαδικασίες απογραφής, χωρίς συσκευασίες και μεταφορικά.
5. Το κόστος ανάπτυξης, διανομής, συντήρησης και υποστήριξης μιας e- learning εφαρμογής είναι χαμηλότερο από το κόστος ενός κλασικού προγράμματος εκπαίδευσης.
Μειονεκτήματα του e-learning
Το e-learning:
1. δεν μπορεί να υποκαταστήσει το βιωματικό χαρακτήρα στη εκπαιδευτική διαδικασίας,
2. δεν αναπτύσσει ολοκληρωμένη διαπροσωπική και κοινωνική επαφή ανάμεσα στα μέλη της ηλεκτρονικής τάξης,
3. δεν μπορεί να εκπληρώσει ολοκληρωμένα τους συναισθηματικούς, κοινωνικούς στόχους της εκπαίδευσης.

Δείτε:
- Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης

Σελίδες που παρέχουν εκπαίδευση από απόσταση:
  • Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο: Πρόκειται για τη σελίδα του ανοικτού πανεπιστημίου που βασίζεται στην απόσταση από εκπαίδευση παρέχοντας προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση και επιμόρφωση.